November 10, 2010

♥ masak-masak ♥♥

ehem-ehem, selamat petang !
 hari ini kite nak maen masak-masak yee ..  hari nie CHEF TIHA [aiks, tibe-tibe bertukar, ^^ ] nak masak masakan  MASAK LEMAK IKAN DARAT bersame DAUN KESUM . masakan neh bukan susa pom, SIMPLE PRESENT TENSES jek, hahaha [ gelak eksen] . =)

firstly, sediakan bahan-bahan macam kat bawah neh haa---------->




bahan-bahan kat atas neh perlu diblend skaly tapi sayee lebey suke tumbuk, lbey ORI gituuu.. rasee pom akan laen . . rasee di tumbuk lbey sedappp lagikk taw! asalnyee cili kering tuee CILI API tapi al maklumlaa kat uma neh ta suke makan pedas-pedas sooo terpakselaa kena tukar dengan cili kering, huhu! :)



inilah bahan-bahan tadi . yang neh suda ciap ditumbuk .




Inilah ikan darat yang telah disiang oleh aku tadi, hanyirla jgk, huhu~~ O_o
sesetengah orang tak suka ikan darat...tapi aku suka jer.......aku neh bagi la apa pun....sume telan, hahaha :) .............ikan nie kalau tak silap ikan sepat kedah kot, aku neh ta taw sgt name ikan, masak tuee boleylaa, haha......tulangnyee banyak... memang mencabar giler la nak makan ikan nie.....silap skit......bley tercekik tulang la... so, berhati-hatilah yee.... ^^






Taraaa...inilah hasil yg aku buat tadi..aku buh santan...buh bahan yang di tumbuk tadi....bagi santan mendidih cket...masukkan ikan darat...perasakan ngan garam dan serbuk perasa skit jer...jangan buh banyak...kang x pasal2 ade yang botak sebelum usia kang........last skali masukkan daun kesum...ermmm, wanginyeee daun kesum tueee ;) .........

sedia tok dihidang ! Terangkat habis........ sedap wooo... =)


setakat ini sahaja tok arinehh yeee, nti kitee jumpe lagikk...
DAA~



2 comments:

CGG said...

rajinnye dia:)
thanks share resepi

♥ CIK TIHA ♥ =) said...

same2.. ^^
selamat mencube . hee

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...